در شرق تنگه هرمز؛رزمایش مشترک ایران و عمان برگزار شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 116
نویسنده : علی

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آب های خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در این رزمایش 11 فروند انواع شناور و 1200 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش و سپاه، بنادر و دریانوردی و مرکز جست و جو و امداد و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان حضور دارند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دو فروند شناور عمانی هم در این رزمایش، امداد و نجات دریایی را تمرین می کنند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد افزود: فرض این رزمایش حادثه دیدن یک فروند کشتی تجاری در آب های خلیج فارس است.

وی گفت: این شناور بصورت فرضی بر اثر آتش سوزی در حال غرق شدن است که نیروهای عملیاتی رزمایش متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان کشتی تجاری را از غرق شدن نجات می دهند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این رزمایش با هدف توسعه همکاری بین دو کشور و ارتقای همکاری ها در مواقع ضروری برگزار می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد:تجربه یک دهه گذشته نشان داده تعامل کشورهای همسایه امنیت تردد و ایمنی دریانوردی وسلامت دریانوردان را تضمین می کند .

امیردریاداردوم آزاد تاکید کرد:نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره گیری از تجربه هشت سال دفاع مقدس، به برقراری امنیت دریایی کمک قابل توجهی کرده و تنها نیروی دریایی ارتش جهان است که موفق شده در رویارویی با دزدان دریایی، بدون تلفات طرفین ،کشتی ها را از دست دزدان دریایی آزاد کرده و گروگان ها را نجات دهد.

شایان ذکر است در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوشکن جمهوری اسلامی دماوند و بالگردهای نداجا به همراه شناورهای عمانی، توان امداد و نجات خود را در عملیات نجات دریایی در شرق تنگه هرمز در خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

 

 




:: برچسب‌ها: نیروی دریایی، ارتش، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: